Bieganie

Bieganie-porady dla początkujących

Chcesz być jeszcze szybszy i uzyskać jeszcze większe efekty z biegania a także pobijać własne rekordy?  Postępuj zatem zgodnie z poniższymi radami. 

Bierz przykład z bardziej doświadczonych biegaczy!

Podglądaj dyskretnie ich technikę a także obserwuj ich na portalach społecznościowych – bardzo często tą właśnie droga dzielą się zdobytą wiedzą.  Pamiętaj, że konsekwencja jest kluczem do osiągnięci sukcesu i zauważalnych wyników. Codzienny bieg pomaga poprawić zdolność organizmu do spalania tłuszczu, w znaczącym stopniu poprawia zdolności umysłowe i wspomaga silną wolę, aby w przyszłości łatwiej podejmować wyzwania fizyczne i psychiczne.  przebić się przez każde wyzwanie, czy to fizyczne, czy psychiczne.

Wyznacz sobie konkretne cele treningowe.

Następnie monitoruj swoje efekty. Nic nie motywuje bardziej niż naoczna obserwacja pobijanych rekordów. Jeżeli jesteś osobą totalnie początkującą i nigdy wcześniej nie miałeś doświadczenia z bieganiem zacznij treningi od delikatnego marszu, a następnie marszobiegu. Przy każdym treningu staraj się stopniowo wydłużać czas ciągłego biegu i skracać moment truchtu czy marszu.  Rzucanie się od razu na głęboką wodę jest nierozsądne i w większości przypadków wiąże się z bardzo szybką utrata motywacji.

Oczywistym czynnikiem, który wielu początkujących biegaczy stanowi wyznacznik osiąganych efektów biegowych  jest ich waga ciała. I o ile nic w tym dziwnego, warto zwrócić uwagę również na inny, często zapominany czynnik, jakim jest wskaźnik tętna. Wskazuje on bowiem na stopnie naszej aktywności i wydolności sercowo-naczyniowej i jest miarodajnym wyznacznikiem osiąganych progresów treningowych na przestrzeni dłuższego czasu.  Pamiętaj, że podczas biegania pracują nie tylko twoje mięśnie, ale trenuje również twoje serce, które nieustannie pompuje krew przez twoje ciało. Rezultatem prawidłowego, regularnego biegania jest to, że twoje serce będzie w stanie pompować więcej krwi przez twoje ciało z każdym swoim uderzeniem. Z czasem będziesz potrzebował mniej uderzeń, aby wykonać tę samą pracę za Ciebie. Regularnie zatem sprawdzaj swoje tętno w trakcie treningu za pomocą pulsometru lub ręcznie i weryfikuj, na ile wskaźnik ten się poprawia.  Aby obserwacja była miarodajna musisz sprawdzać puls w miarę możliwości tych samych warunkach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *