Ćwicz więcej

0
211
cwiczenia odchudzajace

Celem aktywności fizycznej ukierunkowanej na odchudzanie jest spalić więcej kalorii. Ćwiczenie pomaga również

  • zapobiegać chorobom,
  • zmniejszać stres,
  • wzmocnić mięśnie.

Ilość spalonych kalorii zależy od częstotliwości, długości i intensywności twoich działań.

Ta która ma większą masę mięśniową może zużywać więcej kalorii bez uzyskania masy, niż przy mniejszej masie mięśniowej. Im większa jest masa mięśniowa, w rzeczywistości, tym większa jest ilość kalorii spalonych, nawet w stanie spoczynku! Dlatego budowanie mięśni poprzez ćwiczenia i aktywność fizyczna to dobry sposób, aby móc regularnie spalać więcej kalorii. Używając języka naukowego, lekarze wyrazili tę samą myśl, mówiąc: „Ćwiczenia zwiększają przemianę materii.”

Aktywny program aerobiku  przeprowadzany regularnie jest najlepszym sposobem, aby schudnąć, ale każde działanie jest pomocne w ruchomym spalaniu kalorii. Właśnie z tego powodu ważne jest aby koniecznie dołączyć  zaplanowaną aktywności fizyczną do codziennej rutyny.

Staraj się myśleć o tym, co można zrobić aby zwiększyć aktywność fizyczną w ciągu dnia. Oto kilka przykładów z których niektóre mogą być dla Ciebie:

  • Zapomnij o bezprzewodowym, wstań i przejdź, aby odebrać telefon.
  • W pracy, idź po schodach zamiast korzystania z windy.
  • Przejdź do sklepu spożywczego czy do supermarketu na piechotę, zamiast korzystać z samochodu.
  • Przejdź bezpośrednio do biura swojego kolegi, zamiast rozmawiać przez  telefon.
  • Kiedy jesteś w centrum handlowym, idź po schodach zamiast jechać schodami ruchomymi.
  • przycinaj trawę w ogrodzie, odgarniaj śnieg, zamiast wynajmować  kogoś, kto zrobi to za Ciebie.
  • Myj samochód.
  • Planuj odkurzanie czy prace domowe częściej.
  • Idź prosto do sklepu, zamiast pozwolić wszystko zabrać do domu.
  • Jeśli to możliwe, poświęć się ogrodnictwu albo grab liście w ogrodzie.

Gdy zdecydujesz się zacząć robić regularne ćwiczenia, wybierz aktywność która sprawia Ci radość, a uda Ci się w ten sposób, będziesz mieć motywację aby kontynuować. Spróbuj wykonać co najmniej pół godziną aktywność fizyczną dziennie ale jeśli chcesz możesz podzielić ten czas na trzy sesje po 10 minut każda.

Bardzo ważne jest aby pamiętać, że intensywny wysiłek fizyczny nie jest najbardziej skuteczny w spalaniu kalorii niż codzienny spacer  kilku kilometrów. Nowe badanie podają w wątpliwość że bieg na 8 km jest skutecznym sposobem, aby spalić kalorie.

W rzeczywistości, naukowcy odkryli, że umiarkowane ćwiczenia (odpowiednik chodzenie na około 3,5 km) będzie najlepszym sposobem, aby spalić dodatkowe kalorie. Poza tym, ciało wydaje się dostosowywać ich metabolizm, dzięki czemu zużycie kalorii jest na danym poziomie, niezależnie od ilości ćwiczeń.

Odkrycia opublikowane w czasopiśmie Current Biology, może nie wydają się intuicyjne, a przynajmniej rozczarowujące. „Dominuje pogląd, że im więcej praktykujesz ćwiczeń, tym więcej kalorii spalisz każdego dnia”, powiedział Herman Pontzer, profesor antropologii na Hunter College City University of New York i główny badacz.

ćwiczenia na utrate wagiNiniejsze badania zgodnie z Pontzer, utrzymuje inny pogląd: „W rzeczywistości nie jest to trywialna/błaha relacja dawka- efekt „, powiedział. „Ciało przystosowuje się do ćwiczeń i robi to już na umiarkowanym poziomie aktywności.” Jego zespół doszedł do tego wniosku po przestudiowaniu 332 dorosłych, w wieku 25 i 45 lat, ze Stanów Zjednoczonych, Ghany, Jamajki, Seszeli i RPA.

Wszyscy uczestnicy nosili przez tydzień to urządzenie, które nagrało ich poziom aktywności zawodowej; Naukowcy następnie wykorzystali standardowe testy do pomiaru całkowitego tygodniowego spożycia kalorii przez każdego.

Zgodnie z przewidywaniami, osoby o umiarkowanym poziomie aktywności spaliło kilka dodatkowych kalorii (średnio około 200) niż osoby prowadzące siedzący tryb życia. Najbardziej intensywna aktywność, jednak nie dawała żadnych korzyści, przynajmniej jeśli chodzi o zużycie kalorii.

Pontzer podkreślić fakt, że ćwiczenie ma jednak pozytywny wpływ na stan zdrowia pacjenta. „Żadne z tych badań nie wskazują, że ćwiczenia nie są zdrowe dla tych, którzy ćwiczyli” powiedział. Ale jeśli celem jest utrata masy ciała, ćwiczenia sama nie będą w stanie jej zmniejszyć. I ten komunikat, kontynuował Pontzer, nie jest niczym nowym.

Wiemy, że zmiany w diecie są najbardziej skutecznym sposobem, aby schudnąć,” powiedział. „Badanie to stanowi kolejny element, na poparcie tego.”

Dwóch naukowców nie uczestniczących w badaniu zgodziło się, że ćwiczenia nie wystarczą.

utrata wagi przez cwiczenia

„Prawda jest taka, że ćwiczenia same w sobie nie są skuteczne w zmniejszaniu wagi,” powiedział dr Timothy Church, profesor medycyny prewencyjnej w Centrum Badań Biomedycznych w Baton Rouge (Luizjana). Również zauważył, że wykonanie ćwiczeń wzmacnia utratę wagi a zmiany w diecie także pomagają utrzymać nową osiągniętą wartość.

Dr Chip Lavie, dyrektor laboratoriów operacyjnych Ochsner Heart and Vascular Institute w Nowym Orleanie, wyraził tę samą myśl. Co więcej, powiedział, że oprócz utraty wagi, ćwiczenie ma wiele korzystnych efektów. Według Lavie, korzyści te obejmują lepszą sprawność (a rezultaty są zazwyczaj najlepsze jeśli ćwiczenia są intensywne), zmniejszone ryzyko chorób serca, zmniejszony stres i … zabawę.

Ale ponieważ poziom bardziej intensywnych ćwiczeń nie pomaga organizmowi spalić więcej kalorii na co dzień. Zachowanie te może częściowo tłumaczyć fakt, zgodny z Pontzer. Jeżeli dana osoba ćwiczy w siłowni lub biega, może następnie wyrównać siedząc lub leżąc przez resztę dnia.

Według Pontzer jednakże istnieją również adaptacje fizjologiczne. W poprzednim badaniu, on i jego koledzy skupili się na Hadze, plemienia rdzennych myśliwych w Tanzanii. Hadza są bardzo aktywne na co dzień, poinformował Pontzer: pokonują pieszo duże odległości i mają ciężką prace fizyczną.

Jednakże jak stwierdził jego zespół, dorosły Hadza przeciętnie zużywa dzienną liczbe kalorii jak typowy amerykański badany.

W nowym badaniu jest to punkt, w którym dzienne spożycie kalorii staje się niezależne od wysiłku. Pontzer zgłosił to równoznaczne z odległością około 3,5 km dziennie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here