rozgrzewka na siłowni

Jak rozpocząć ćwiczenia

Posted by

Wraz z rozpoczęciem się sezonu letniego, z popłochem przypominamy sobie o dawno porzuconych planach schudnięcia. Z jednej strony to kilka miesięcy za późno, by dokonać spektakularnej metamorfozy, z drugiej zawsze warto rozpocząć walkę nie tylko o zbędne kilogramy, ale przede wszystkim o zdrowy tryb życia i aktywność fizyczną. Przed rozpoczęciem intensywnych ćwiczeń, zwłaszcza przez osoby otyłe, z nadwagą lub po jakichkolwiek urazach, warto zasięgnąć porady specjalisty czy nie ma przeciwwskazań do podjęcia aktywności fizycznej i czy stosowanie wszystkich ćwiczeń jest możliwe. Po ustaleniu z lekarzem, że nie ma żadnych obiekcji w stosunku do uprawiania ćwiczeń, z przyjemnością można się ich podjąć.

Jak zacząć ćwiczyć?

Jeśli podejmujesz się ćwiczeń w  domu, pamiętaj o odpowiednim stroju, który nie tylko zapewni komfort, ale przede wszystkim bezpieczeństwo. Oprócz spodni czy koszulki, ważne jest, aby ćwiczenia wykonywać w obuwiu, które uchroni stawy przed urazem. Jeśli jesteś kobietą, zakup biustonosz sportowy, który podtrzyma Twoje piersi. Dodatkowym wyposażeniem jest mata, który zapewni stabilne podłoże, miękkość w przypadku ćwiczeń na plecach.

Każdą aktywność należy rozpocząć od rozgrzewki, która pobudzi organizm, rozgrzeje mięśnie i stawy oraz pozwoli lepiej wykonać zamierzone ćwiczenia. Po rozgrzewce można zacząć od prostych ćwiczeń, np. przysiady. Wydawać, by się mgło, ze to takie proste i banalne zadanie, jednak technika jest niezwykle ważna. Wykonując przysiad należy wyprostować plecy, wysunąć biodra do tyłu i podczas opuszczania się w dół, nie wysuwać kolan poza linię stóp. Ćwiczenie można dowolnie modyfikować, dodając podskok, naprzemienne podnoszenie nóg itd.

Z kolei efektywnym ćwiczeniem na wewnętrzne partie ud jest ułożenie się poziomo na podłodze, opierając się na łokciu prawej ręki. Łokieć powinien się znajdować dokładnie pod barkiem. Ciało w prostej linii, a nogi należy unosić wysoko do góry, napinając mięśnie brzucha. Ćwiczenie również można modyfikować zmieniając ruch nogi lub delikatnie ją uginając.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *