Jak rozpocząć ćwiczenia

Wraz z rozpoczęciem się sezonu letniego, z popłochem przypominamy sobie o dawno porzuconych planach schudnięcia. Z jednej strony to kilka miesięcy za późno, by dokonać spektakularnej metamorfozy, z drugiej zawsze warto rozpocząć walkę nie tylko o zbędne kilogramy, ale przede wszystkim o zdrowy tryb życia i aktywność fizyczną. Przed rozpoczęciem intensywnych ćwiczeń, zwłaszcza przez osoby otyłe, z nadwagą lub po jakichkolwiek urazach, warto zasięgnąć porady specjalisty czy nie ma przeciwwskazań do podjęcia aktywności fizycznej i czy stosowanie wszystkich ćwiczeń jest możliwe. Po ustaleniu z lekarzem, że nie ma żadnych obiekcji w stosunku do uprawiania ćwiczeń, z przyjemnością można się ich podjąć.

Jak zacząć ćwiczyć?

Jeśli podejmujesz się ćwiczeń w  domu, pamiętaj o odpowiednim stroju, który nie tylko zapewni komfort, ale przede wszystkim bezpieczeństwo. Oprócz spodni czy koszulki, ważne jest, aby ćwiczenia wykonywać w obuwiu, które uchroni stawy przed urazem. Jeśli jesteś kobietą, zakup biustonosz sportowy, który podtrzyma Twoje piersi. Dodatkowym wyposażeniem jest mata, który zapewni stabilne podłoże, miękkość w przypadku ćwiczeń na plecach.

Każdą aktywność należy rozpocząć od rozgrzewki, która pobudzi organizm, rozgrzeje mięśnie i stawy oraz pozwoli lepiej wykonać zamierzone ćwiczenia. Po rozgrzewce można zacząć od prostych ćwiczeń, np. przysiady. Wydawać, by się mgło, ze to takie proste i banalne zadanie, jednak technika jest niezwykle ważna. Wykonując przysiad należy wyprostować plecy, wysunąć biodra do tyłu i podczas opuszczania się w dół, nie wysuwać kolan poza linię stóp. Ćwiczenie można dowolnie modyfikować, dodając podskok, naprzemienne podnoszenie nóg itd.

Z kolei efektywnym ćwiczeniem na wewnętrzne partie ud jest ułożenie się poziomo na podłodze, opierając się na łokciu prawej ręki. Łokieć powinien się znajdować dokładnie pod barkiem. Ciało w prostej linii, a nogi należy unosić wysoko do góry, napinając mięśnie brzucha. Ćwiczenie również można modyfikować zmieniając ruch nogi lub delikatnie ją uginając.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *