Trening trenerem

Stres przed siłownią

Najnowsze badania wykazały, że aż 60 procent ankietowanych kobiet unika chodzenia na siłownie przez stres i obawę bycia ocenianym przez innych użytkowników klubów fitness.

Czy siłownia stresuje ?

Podobne myśli ma chyba większość osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z fitness klubem. Pytania typu: czy poprawnie wykonuje dane ćwiczenie, czy inni ludzie gapią się na moje przepocone ubranie? Jeśli kiedykolwiek czułeś tego typu stres  wchodząc do sali fitness, wiedz że nie jesteś jedyny.

Okazuje się bowiem, iż ponad sześćdziesiąt  procent kobiet faktycznie unika siłowni w obawie przed osądzeniem. Dla porównania, tylko 36 procent mężczyzn deklaruje podobne odczucia.

Podczas gdy nowicjusze odczuwają wyżej opisane napięcia rzeczywistość jest taka, że zaprawieni w boju kulturyści zazwyczaj w głowie mają jedynie swój trening i w ogóle nie zwracając uwagi na otoczenie.

Aby poczuć się pewniej zaplanuj swój trening, zapisz na kartce co dokładnie chcesz w danym dniu zrobić. Po wejściu na salę nie będziesz stać i zastanawiać się, które urządzenie wybrać na początek. Jeżeli nie masz możliwości skorzystania ze specjalistycznej porady trenera personalnego w tym zakresie, w dzisiejszych czasach dostępnych jest szereg rozbudowanych i darmowych aplikacji, które można pobrać na telefon lub tablet.

Jeżeli wybrane przez ciebie ćwiczenia nie wymagają specjalistycznych sprzętów, postaraj się znaleźć chwil, aby potrenować odpowiednią technikę w zaciszu domowym przez lustrem. Pozwoli ci to poczuć się nieco pewniej.   Jeżeli maszyny dostępne na siłowni ciągle są dla Ciebie zagadką, przełam się i skorzystaj z porad trenerów pełniących akurat dyżur na sali. Jeżeli jednak zapytanie obcej osoby o poradę cię przeraża postaraj się przygotować w dom.   Na YouTube I w Internecie można znaleźć naprawdę bardzo szczegółowe instrukcje dotyczące większość najpopularniejszych sprzętów treningowych.

Zajęcia fitness organizowane  grupach mogą być świetną zabawą i są świetnym sposobem na wejście w treningowy rytm. Pamiętaj, że jeżeli będziesz czuć się niekomfortowo, zawsze możesz na początku wybrać miejsce w tylnym rzędzie, gdzie nie będziesz narażona na wzrok pozostałych trenujących i na spokojnie opanujesz podstawową technikę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *