Fast food: licząc kalorie w drodze

0
351
Rate this post

A więc liczysz kalorii daleko od domu i nie masz innego wyboru, oprócz fast foodów. Dzięki zdrowemu menu możesz kontynuować swój plan odchudzania nawet podczas podróży samochodem. Inne równie cenne porady na temat zdrowego żywienia można przeczytać w artykule Dostawa węglowodanów raz w tygodniu.

Fast food jest kuszącą opcją, gdy podróżujesz przez długi czas – jest łatwo dostępny i nie tak kosztowny, jak dania w jadłodajni. Ale jeśli zależy ci na kaloriach i chcesz zrzycić wagę, możesz mieć obawy co do tego, jak dokonać zdrowego wyboru w restauracjach fast foodowych.

Twoja ostrożność jest uzasadniona. Dane wskazują na to, że osoby które przyznają się do jedzenia w restauracjach fast food są bardziej narażone na spożycie wysokotłuszczowych dań i nadwagę. Ale gdy jesteś w drodze, możesz mieć kilka opcji. Oto jak dokonać najlepszego wyboru.

Fast food: pytaj, zanim zamówisz

Badając rodzaje dostępnych opcji żywieniowch w przydrożnych obszarach wiejskich, zespół z Texas A&M University zbadał 261 restauracji fast food, sklepów spożywczych i supermarketów w wiejskim Teksasie. Znaleźli kilka różnych zdrowych opcji w każdej miejscowości, ale stwierdzili, że supermarkety i sklepy spożywcze oferują najwięcej zdrowych dań i przystawek, podczas gdy sklepy spożywcze oferują najmniej zdrowych opcji. Restauracje fast food różniły się w swoich ofertach i nie były one konsekwentne, nawet w ramach tego samego brandu.

Wyniku tego badania pokazują, że jako doświadczony podróżnik liczący kalorie musisz się przystosować do tego, co jest dostępne.

“Wszystkie restauracje fast food oferują jakieś zdrowe opcje. Trzeba jedynie dostać analizę żywieniową, usiąść się i zapoznać się z nią”, mówi Donna L. Weihofen, RD, MS, dietetyk z University of Wisconsin Hospital and Clinics w Madison. Trzeba znaleźć ilość kalorii w jednej porcji i inne kluczowe elementy analizy żywieniowej, takie jak sód (sól), węglowodany, błonnik i białko. fast food image 222

Fast food: wskazówki do zdrowego wyboru

Kluczem do dobrego zamówienia jest zapoznanie się z czasami obszernym menu. Zapoznaj się z nim na spokojnie, aby nie zamawiać w pośpiechu.

Lepsze opcje do zamówienia:

  • Grillowane kanapki z kurczakiem (daruj sobie bułeczki, jeśli zobaczysz węglowodany i majonez i ser, jeśli zobaczysz tłuszcz)
  • Sałatki z białkiem, np. z pieczonym kurczakiem (wybierz tylko lekki dressing lub wcale, daruj sobie ser)
  • Świeże owoce (bez dodatku cukru lub syropu)
  • Warzywa gotowane na parze, pieczone lub świeże
  • Pieczone ziemniaki z nadzieniem o niskiej zawartości tłuszczu (nie wybieraj ses serowy i kawałki boczku)
  • Zupy o niskiej zawartości tłuszczu i niskiej zawartości sodu
  • Chili z chudego mięsa lub indyka
  • Chleb pełnoziarnisty, bułeczki, tortille lub ciasto do pizzy
  • Pieczony kurczak lub ryby
  • Niskotłuszczowe lub beztłuszczowe mleko

Czego unikać:

  • Wszystkiego, co smażone
  • Sosy pełnotłuste i polewy (bekon, ser)
  • Sałatki o dużej zawartości majonezu (sałatka ziemniaczana, coleslaw) i polewy
  • Większe porcje i frytki w zamówieniu
  • Napije słodzone
  • Desery oprócz owoców i beztłuszczowych jogurtów mrożonych

Więcej informacji w tym temacie można znaleźć również w artykule: http://gotujmy.pl/co-jest-bardziej-kaloryczne-fast-food-a-kalorie,artykuly-dietetyka-artykul,10799.html

To prawda że zdrowe opcje wyglądają bardziej skromnie i prościej niż tradycyjny fast food. “To może nie być twoim upodobaniem”, przyznaje się Weihofen, ale poczujesz się lepiej, dokonując zdrowego wyboru.

W fast foodzie ciebie może zaskoczyć to, jak pozornie zdrowa sałatka po dodaniu sera, ciężkich dressingów i smażonych grzanek może przekroczyć zwykły hamburger pod względem kalorii. Podobnie, nadziewana kanapka w stylu deli z mięsem, serem i przyprawami może mieć dwa razy więcej kalorii niż zwykła bułeczka i pierożek.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here