kulturysta

Czy każdy może zostać kulturystą?

O Kulturystyce w naszych czasach…

Kulturystyka, to ostatnio coraz prężniej działający dział sportu. Sporty sylwetkowe przyciągają na siłownię całe tłum chłopców, jak i mężczyzn, którzy chcą w przyszłości uchodzić z potomka Arnolda Schwarzeneggera. Oczywiście wiąże się z tym trening siłowy, odpowiednia suplementacja i jedna z najważniejszych rzeczy, czyli zbilansowana dieta. Oczywiście można wziąć pod uwagę aspekt dostosowania genetycznego, który jest równie ważny, lecz pomijamy go, ponieważ żaden z nas nie ma na niego najmniejszego wpływu. Nie oznacza to, że nie będzie on jednak jednym z głównych tematów naszych dzisiejszych rozważąn na d kwestią, czy każdy może być kulturystą.

Wszystkie składowe idealnego kulturysty

Jak zostało to wcześniej wspomniane dwoma najważniejszymi filarami naszej sylwetki są dieta i trening siłowy, ale nie możemy zapomnieć o suplementacji, która szczególnie w okresie redukcji tkanki tłuszczowej przysłowiowo „ratuje nam skórę”. A więc przyprzyjmy się każdemu z tych aspektów i jak on może wpłynąć na przyszłego zawodnika sportów sylwetkowych.

Trening Siłowy

Bez tej formy aktywności w zasadzie kulturystyka jako taka, chyba nie miała by prawa istnieć, ponieważ jest to forma treningu ukierunkowana na hipertrofię, czyli przyrost tkanki mięśniowej. Jak wiemy jeden trening nie zrobi z Ciebie Herkulesa, ale w takim razie jak dopasować ilość treningów tygodniowo do planu dnia zabieganego kowalskiego? Z pomocą przychodzi nam poszerzająca się sieć siłowni otwartych 24 godziny na dobę. Jeśli chodzi o samą ilość treningów tygodniowo wystarczy ułożyć tak swój tydzień, aby wygospodarować czas na około 3 treningi tygodniowo, co powinno dać dobre efekty. Należy jednak pamiętać, że kluczowym elementem jest tu czas, więc należy dać go sobie jak najwięcej.

Dieta

Kulturystyka większości osób kojarzy się z kurczakiem i ryżem. Można by powiedzieć „to tyle w kwestii diety” i niestety niektórzy trenerzy personalni okaleczają drogę do wymarzonej sylwetki swoim podopiecznym. Jak powinna w takim razie wyglądać dieta kulturysty? Po pierwsze musi być zbilansowana. Co to znaczy? To oznacza, że musi zawierać odpowiednie ilości makro jak i mikro elementów, dzięki czemu przyszły zawodnik będzie nie tylko dobrze wyglądał an scenie, ale także będzie miał silny organizm, który poradzi sobie z każdym wy chwianiem, w jakie zostanie wprowadzony podczas przygotowań.

Suplementacja i Genetyka – Czy to ważne?

Jak wiadomo genetyka, to bezlitosna bestia, która potrafi wydrzeć marzenia nawet najwytrwalszym śmiałkom, dla których kulturystyka to druga miłość. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ nie mamy na nią wpływu, co nie oznacza, że osoba z genetyką dużo powyżej przeciętnej może sobie pozwolić na ominięcie filarów diety i treningu siłowego. Więc mając słabą genetykę trzeba się liczyć, że trzeba będzie włożyć czasem tysiąckroć większą pracę w swoje treningi i dietę niż zwykły śmiertelnik.

A co do suplementacji należy pamiętać o umiarze oraz o tym, że suplementy nie zrobią z nas bogów, lecz pomogą w ciężkich, szczególnie dla psychiki, chwilach i dopełnią braki, których nie da się uzupełnić nawet zbilansowaną dietą. Jednym słowem trzeba używać ich mądrze.

Podsumowanie

W takim razie, czy każdy może zostać kulturystą? Odpowiedź brzmi tak, lecz niech pamięta, jak wielka praca czeka go by wspiąć się na wyżyny chwały i zasiąść pośród sław takich jak Arnold Schwarzenegger, Mike O’ Hearn, czy Gary Strydom.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *