Śniadanie i kolacja: co jeść na zdrowej diecie

0
363
pulapka na slodycze

Praktyczne, łatwe rady, które mówią, jak trzymać się zrównoważonej i zróżnicowanej diety, z korzyścią dla zdrowia. 

Zdrowa i zrównoważona dieta to taka, która pozwala naszemu organizmowi funkcjonować optymalnie. By to osiągnąć, konieczne jest, by była oparta na pokarmach wspomagających odpowiednie działanie naszego ciała i pozwalała uniknąć chorób związanych z odżywianiem, takich jak otyłość czy też problemy z krążeniem. Dlatego eksperci zalecają, by dieta stała się częścią zdrowego stylu życia, bogatego w produkty roślinne, błonnik, a ubogiego w tłuszcze zwierzęce, cukry i zbyt kaloryczne produkty. Artykuł ten przedstawia główne cechy zdrowej diety i konkretne zalecenia dotyczące śniadania i kolacji.

Co powinna zawierać zdrowa dieta?nie dla cukru

Żeby nasza dieta była zbilansowana, musi zawierać co najmniej 2 porcje warzyw dziennie, jedną na lunch a drugą na kolację; 2 do 3 kawałków lub porcji owoców na dzień; 2 do 3 porcji produktów białkowych każdego dnia (mięsa, ryb, jajek, najlepiej nisko tłuszczowych) lub zbóż o wysokiej zawartości błonnika, makaronów, ryżu, pełnoziarnistego chleba lub warzyw bogatych w skrobię. Unikaj cukru, słodyczy i dżemów bogatych w cukier, napojów słodzonych, słodkiego pieczywa, ciast ze sklepu i odgrzewanego jedzenia.

Eksperci zalecają również, aby rozłożyć spożywane posiłki na cały dzień, najlepiej na 5-6 posiłków: śniadanie, drugie śniadanie, lunch, przekąska, kolacja i przekąska po kolacji. Sprzyja to racjonalnemu odżywianiu i również rozkłada spożycie kalorii na cały dzień.

Dużą pomocą w prowadzeniu zdrowiej diety, będzie przyśpieszenie efektów, które chcemy osiągnąć. Motywacja do odchudzania może nam szybko ustąpić, jeśli nie będziemy widzieć, że to co robimy na prawdę działa. Bardzo pomocne będą tutaj tabletki odchudzające. Ale jakie wybrać? Nasz rynek pełny jest różnych produktów. Ważne jest, by dobrze zapoznać się z proponowanym środkiem. Ja polecam jeden z naturalnych suplementów – Green Magma. Jest w 100% oparty na naturalnych składnikach – czytaj więcej o tym suplemencie.

Czy pomijanie posiłków może pomóc w utracie wagi?

Żadne badanie nie wykazało, że opuszczanie posiłków pomoże Ci schudnąć. Choć podstawą każdej niskokalorycznej diety mającej kontrolować wagę jest ograniczenie spożywanych kalorii, pomijanie posiłków nie jest zalecanym sposobem do osiągnięcia tego. Eksperci rekomendują, by nie odpuszczać posiłków i dobrze rozłożyć sobie jedzenie przez cały dzień, co pomaga opanować głód i pragnienie.

Pomijanie posiłków może sprawić, że będziemy głodni przed kolejnym i dlatego podjadamy i jemy to, co jest niezalecane. Np. odpuszczenie kolacji może sprawić, że następnego dnia będziemy mieć większy apetyt, albo zjedzenie przekąski może wywołać ogromny głód przed kolacją, co sprawia, że chcemy coś przegryźć albo zjeść śniadanie następnego dnia o wiele większe, niż zwykle.

Czy jedzenie tylko owoców i płatków z mlekiem na kolację pomoże schudnąć?

Kolacja to ostatni posiłek dnia i z pewnością nie powinien być obfity, zwłaszcza jeśli mamy zamiar położyć się spać zaraz po jedzeniu. Posiłek o odpowiedniej zawartości kalorycznej jest ważny, jeśli myślimy o utracie wagi. Jednakże, zastąpienie kolacji jedzeniem takim jak np. owoce czy płatki z mlekiem, może przyczynić się do nierównowagi w diecie, a nawet nadmiernego spożycia kalorii.

Przykładowo: miska owoców zawierająca banana, 200 g winogron i 2platki owoce dieta gruszki może zawierać 400 kcal, tyle samo co zielona sałata z gotowanym jajkiem. To samo może mieć miejsce, jeśli zastąpimy kolację miską płatków z mlekiem. Jeśli dobrze kontrolujemy ilość, kubek nisko tłuszczowego mleka z 30 g płatków dostarcza 200 kcal, ale jeśli zastąpimy kubek większą miską, spożycie kalorii może wynosić ok. 400-500. W ten sposób zjemy tylko samo a nawet więcej niż gdybyśmy przygotowali zbilansowaną kolację.

Co więcej, zastępując zbilansowaną kolację takim jedzeniem może zmniejszyć Twoje spożycie warzyw i owoców (w przypadku płatków) i tym samym spożycie błonnika pokarmowego, który mógłby zwiększyć ryzyko zaparć. Może to również spowodować zmniejszone spożycie białek, co jest bardzo ważne w przypadku pacjentów zagrożonych niedożywieniem lub ludzi z niską masą mięśniową. Tak więc, opuszczanie posiłków lub zakłócenie równowagi w diecie nie pomoże Ci schudnąć ani prowadzić zdrową dietę.

Zapisz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here