Spalanie Kalorii Podczas Codziennych Czynności

0
351
Rate this post

Oglądać telewizję lub kosić trawnik? Różnica w spalonych kaloriach jest oszałamiająca. Jeśli myśl o ćwiczeniach dla spalania kalorii na bieżni w siłowni nie przemawia do ciebie, wiedz, że można spalić mnóstwo kalorii, po prostu wykonując codzienne czynności.

„Badania pokazują, że osoby którzy są fizycznie aktywni za dnia, mogą spalić  dodatkowe 300 kalorii dziennie,” mówi Pete McCall, MS, psycholog ćwiczeniowy z  American Council on Exercise. „W ciągu 12 dni to może dorównać dodatkowemu funtowi odchudzania”, mówi on.

Spalanie kalorii: metoda NEAT

McCall mówi, że te dodatkowe 300 kalorii dziennie mogą pochodzić z tzw. termogenezy pozaćwiczeniowej aktywności, w skrócie NEAT, która stanowi energię która tracisz, gdy nie śpisz, nie jesz i nie uprawiasz systematycznej aktywności fizycznej, takiej jak jogging czy sport.

NEAT  to takie czynności, jak spacer, jazda na rowerze, pisanie na klawiaturze, praca na  podwórzu i sprzątanie domu. Nawet wiercenie się w miejscu jest uważane za czynność „NEAT” które może uruchomić twoje spalanie kalorii.

Te czynności pomagają ci spalać kalorie poprzez zwiększenia tempa metabolizmu. To dlatego robotnicy rolni i pracownicy związani z pracą manualną zwykle mają wyższe tempo metabolizmu, niż osoby które prowadzą bardziej spokojny tryb życia. Tak naprawdę kalorie spalone za pomocą NEAT mogą się różnić o 2,000 kalorii dziennie pomiędzy dwiema osobami o podobnych wymiarach.

Jeśli interesuje Cię pomoc przy spalaniu kalorii warto zapoznać się również z artykułem: http://jakwreszcieschudnac.pl/mlody-zielony-jeczmien-green-magma-opinie-cena-tabletki-apteka/

runningSpalanie kalorii: podsumowanie spalania

Kalorie NEAT mogą naprawdę się zwiększać, i to szybko.

Według Kimberly Lummus, MS, RD z Texas Dietetic Association która jest koordynatorem public relations dla Austin Dietetic Association w Austin, Texas, za 30 minut osoba któa waży 150 funtów może spalić nastepującą ilość kalorii:

  • Grabienie liści = 147 kalorii
  • Ogrodnictwo lub pielenie = 153 kalorii
  • Przemieszczanie (pakowanie i rozpakowanie) = 191 kalorii
  • Odkurzanie = 119 kalorii
  • Sprzątanie domu = 102 kalorii
  • Zabawa z dziećmi (umiarkowany poziom aktywności) = 136 kalorii
  • Koszenie trawnika = 205 kalorii
  • Spacer = 103 kalorii
  • Siedzenie i oglądanie telewizji = 40 kalorii
  • Jazda rowerem do pracy (na płaskiej powierzchni) = 220 kalorii

Spalanie kalorii: po trochu każdego dnia

Jeśli chcesz zwiększyć ilość spalanych kalorii, spróbuj więcej „spontanicznej aktywności fizycznej” za dnia. Najlepszym sposobem na to jest zmniejszenie czasu siedzenia i włączenie spalającej kalorie aktywności do codziennych czynności.

McCall mówi, że następujące rzeczy mogą zwiekszyć tempo spalania kalorii za dnia:

  • Przejdź się przez pomieszczenie, aby zwiedzić kolegę zamiast dzwonić do nego czy odsyłać e-mail.
  • Zejść schodami zamiast windy czy schodów ruchomych.
  • Sprzątaj swój dom sam zamiast korzystania z usług sprzątajacych.
  • Częściej spaceruj z psem.
  • Jedź rowerem lub idź pieszo zamiast jazdy samochodem.

Możesz również skorzystać z krokomierza, aby odmierzać ilość swoich kroków w ciągu dnia. Po tym, jak się dowiesz, ile kroków robisz przeciętnie, postaw sobie poprzeczkę wyżej i znajdź sposób na więcej kroków każdego dnia. Zanim się zorientujesz, zobaczysz, jak będziesz biegał po schodach, zamiatał ganek czy chodził do sklepu. Im więcej się poruszasz, tym częściej będziesz chciał!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here